Ekspordiprogramm „Missioon Saksamaa“ toetas 21 Eesti ettevõtte sisenemist Euroopa ühele nõudlikumale turule
EASi rahvusvahelise müügi valdkonnajuhi Elar Olliku sõnul andis programm Eesti ettevõtetele väga hea tagasiside nende konkurentsivõimest, potentsiaalist ja võimalusest Saksa turul enda vastu huvi tekitada. „Programmi suurim väärtus osalenud ettevõtetele on väga tugev rahvusvaheline professionaalsete konsultantide ja koolitajate meeskond, kes nõustasid meie ettevõtteid oma turuspetsiifiliste teadmistega ning abistasid kontaktivõrgustikuga,“ selgitas Ollik. „Tänu Steinbeisi IT, toiduainetööstuse, elektroonika, ehituse ja mööbli valdkondlikele tippekspertidele on ettevõtted saanud Saksamaal selliseid kontakte, milleni ise ei oleks pruukinud jõuda,“ lisas ta.
Programmi juhtinud Marketingi Instituudi direktor Anu-Mall Naarits tõi ettevõtetelt saadud tagasisidest esile saksa konsultantide toel loodud kontaktide ja avatud uste väärtust. „Olid ju mitmed eelnevalt püüdnud, aga paljuski edutult,“ sõnas Naarits. „Kõige suuremat mõju andsid uus info ning teadmised turunduse ja müügi kohta Saksa turul ning parem arusaamine sealsetest kliendist,“ selgitas ta.
Naaritsa sõnul arvestati programmi luues juba ette, et Saksamaa turg on väga keeruline ja tiheda konkurentsiga. Seetõttu lähtuti ettevõtteid programmi valides nende potentsiaalist ning eeldati ka varasemat vähemalt 800 000 eurost aastast ekspordimahtu. „Nagu viimane pool aastast näitas, oli olukord Saksamaal veelgi keerulisem. Ettevõtted said programmi jooksul palju tagasisidet sellest, kui palju rohkem eeldab müük Euroopa enimkaitstud turul nende endi pingutusi. Osad ettevõtted said aru, et täna ei ole neil oma tooteportfelliga Saksamaale veel mõtet minna, teised said aga kinnitust oma toote sobilikkuse osas,“ rääkis Naarits.
Programmis osalesid Eesti puitmajatootjatest Finnlog OÜ ja Palmako AS
Lisaks: Salvest AS, Proekspert AS, MDC Max Daetwyler Eesti AS, Sarkop AS, Pelltech OÜ, Plastrex Europe OÜ, FOB Solutions OÜ, Advenced Sports Installations Europe AS, Scandianavian Furniture OÜ, AS Harju Elekter Teletehnika, Natural AS, Bamboo Group OÜ, AS Liviko, Stokker AS, Eksamo AS, PMT OÜ, Värska Vesi AS, CITIC Telecom CPC ja Baltika AS.
Programmi kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.
Fotod: https://flic.kr/s/aHsm9vVBCU
Rohkem infot programmi kohta: http://www.eas.ee/teenus/missioon-saksamaa/ ja http://mi.ee/koolitused/missioon-saksamaa
Taustaks: Saksa konsultantide poolt programmi vältel ettevõtetele tehtud tähepanekud:
- Saksmaa partneritele mulje avaldamiseks peab olema selgelt ja pikaajaliselt seatud eesmärk/ambitsioon.
- Kontaktide loomise järel on väga oluline panustada pikaajalisse partnerlussuhte hoidmisesse. Saksa ettevõtjad hindavad selge ja pikaajalise visiooniga partnerit.
- Saksamaale müües peab arvestama erinevate sertifikaatide taotlemise, tasuta tootenäidiste jagamise, enda hulgilao rajamise ning reeglina ka saksakeelse müügijuhi olemasoluga.
- Saksamaa turg ei ole homogeenne, inimeste maitsed ja hoiakud on liidumaades väga erinevad. Enne kui alustada müügipakkumistega, tuleks erinevused selgeks teha ja keskenduda kitsamalt konkreetsetele regioonidele.
- Selleks, et kõrge transpordikuluga müük Saksamaale ära tasuks, peaks Eesti ettevõtete kasumimarginaal olema senisest oluliselt suurem, mis võib eeldada mitmete tootmisprotsesside ümberkujundamist.
- Sakslastele sümpatiseerib Eesti ettevõtete ind ja uuenduslik lähenemine. Oluline on hoida seda suhtumist ka siis, kui uue toote turule viimise protsess võib pikemalt aega võtta.
Allikas: EAS pressikeskus